dieta na cellulit
Dieta to podstawa walki z cellulitem

Właściwa dieta to podstawa wszystkich kuracji antycellulitowych. Poznaj najważniejsze zasady jej działania  oraz przekonaj się dlaczego warto ją stosować!

Każda pani, która boryka się z cellulitem, wie, jakim uciążliwym może być on problemem. Szczególnie doskwiera latem, gdy chcemy pokazać swoje ciało. Tymczasem skóra przypominająca pomarańczę nie pozwala nam na to. Nie trzeba jednak się poddawać. Bowiem sposoby usuwania cellulitu istnieją. Czasami wystarczą odpowiednia dieta i aktywność fizyczna. Ale czy przyniosą one oczekiwane rezultaty?

Rozsądna dieta antycellulitowa

Ze skórką pomarańczową zmagają się zarówno kobiety „puszyste”, jak i panie szczupłe. Jednak jedno jest pewne – to właśnie nadwaga (a tym bardziej otyłość) oraz nieodpowiedni sposób odżywiania się niezgodny z zasadami racjonalnej diety, mają wpływ na powstawanie skórki pomarańczowej. Na pojawienie się cellulitu, czyli osłabienie tkanki łącznej może wpływać również zaburzenie równowagi zasadowo-kwasowej. Okazuje się, że zbyt duża ilość produktów kwasowych ma wpływ na skórkę pomarańczową.

Na powstawanie cellulitu wpływa ponadto szybka utrata masy ciała, a najbardziej częste wahania wagi. Powodują one bowiem utratę jędrności skóry. Jeżeli więc nie wprowadzimy w diecie zmian, wówczas nie możemy liczyć na zbyt wiele.

Przede wszystkim, – gdy chcemy by usuwanie cellulitu było możliwe – należy drastycznie ograniczyć spożycie soli. Choć znacznie poprawia smak potraw, zatrzymuje wodę w organizmie, a to z kolei sprzyja powstawaniu obrzęków – a więc i pośrednio sprzyja cellulitowi. Nie jest wskazane również picie kawy. Choć zawiera ona dobroczynną kofeinę, wzmaga apetyt oraz powoduje wzmożone wydzielanie kortyzolu, czyli hormonu który wpływa na odkładanie się tłuszczu. Oczywistą sprawą jest rezygnacja ze słodyczy oraz fast-foodów. Nie zaprzeczę, że są to smakołyki, aczkolwiek strasznie tuczą, ponieważ dostarczają sporą ilość pustych kalorii. Do listy produktów zakazanych należy również dopisać wszelkiego rodzaju tłuszcze pochodzenia zwierzęcego. A to dlatego, gdyż są one w stanie bardzo szybko zmienić się w tkankę tłuszczową.

By usunąć cellulit, warto natomiast zajadać się owocami, warzywami oraz kaszami. Zawierają one sporą ilość błonnika, który sprzyja nie tylko walce z cellulitem, ale i odchudzaniu w ogóle. Błonnik hamuje bowiem wchłanianie tłuszczów. W tychże produktach znajduje się również witamina B, która wpływa korzystnie na procesy przemiany materii. Dotychczasowy jadłospis należy wzbogacić w oleje roślinne oraz ryby. Oba produkty są cennym źródłem kwasów tłuszczowych nienasyconych, czyli obfitujących w kwasy z grupy omega. Kwasy te przyczyniają się bowiem do przyspieszenia procesów redukcji tkanki tłuszczowej.

Nie należy zapominać o tym, że racjonalna dieta to także dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilość płynów. Wskazane jest picie dużej ilość wody niegazowanej, ziołowych herbat oraz rozcieńczonych soków owocowych.

Codzienny ruch

Usuwanie cellulitu będzie możliwe, gdy do odpowiedniej diety dołączymy aktywność fizyczną. Ćwiczenia – niekoniecznie specjalne na cellulit – przyczyniają się bowiem do poprawy i usprawnienia krążenia krwi i limfy. Ponadto przyspiesza proces przemiany materii oraz pobudza proces spalania tłuszczu zgromadzonego w komórkach.

Nie istnieją żądne wymagania, czy ograniczenia. Każdy rodzaj aktywności fizycznej będzie mile widziany. Trzeba jednak ćwiczyć codziennie, co najmniej czterdzieści minut. Wówczas rezultaty naszego wysiłku pojawią się dość wcześnie. W związku z tym, że codziennie będziemy musiały zmagać się z ćwiczeniami, warto wybrać taki rodzaj aktywności, który sprawia nam przyjemność. Można codziennie wykonywać innych rodzaj ćwiczeń. Jednego dnia możemy biegać, innego jeździć na rowerze, a jeszcze innego wybrać się do klubu fitness.

Jeśli borykamy się z cellulitem na udach, warto wykonywać ćwiczenia na stepie. Dobrze sprawdzi się również wchodzenie po schodach. Na cellulit zlokalizowany na brzuchu – odpowiednie będą brzuszki. Skórka pomarańczowa zniknie z pośladków oraz ud, gdy będziemy wykonywały półprzysiady piłką umieszczoną pomiędzy kolanami.  Dobre będą również wymachy nogami w bok i do tyłu.

Gdy dieta i ćwiczenia nie wystarczą…

Może zdarzyć się tak, że sama racjonalna dieta oraz ćwiczenia fizyczne nie wystarczą, by usunąć cellulit. Wówczas można zastosować odpowiednie kosmetyki pielęgnacyjne. Powinny zawierać substancje pobudzające krążenie, przyspieszające spalanie tłuszczu oraz uszczelniające naczynia krwionośne. W tej roli dobrze sprawdzą się kosmetyki antycellulitowe zawierające między innymi: kofeinę, karnitynę, wyciąg z miłorzębu japońskiego, zieloną herbatę, wyciąg z głogu, wyciąg z kasztanowca, algi morskie (listownicę czy morszczyn pęcherzykowaty), wąkorotkę azjatycką (znaną również jako centella asiatica).

Można również wspomóc się tabletkami na cellulit. Jednak dopiero kilkumiesięczna, regularna kuracja pozwoli usunąć cellulit oraz przywrócić skórze elastyczność i jędrność.

Ostatecznością, gdy skórka pomarańczowa jest naprawdę w zaawansowanym stanie pomocą mogą okazać się specjalne zabiegi w salonie kosmetycznym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here