pływanie
Pływanie jest powszechnie uważane za bardzo zdrową aktywność fizyczną

Pływanie nie tylko pomaga w ogólnej sprawności fizycznej, ale zapewnia także wiele innych korzyści, takich jak sprawność mięśni, kontrola oddechu i walory medytacyjne. W przeciwieństwie do innych aktywności fizycznych, pływanie angażuje praktycznie każdą grupę mięśniową i cały układ energetyczny organizmu! Woda jest 800 razy gęstsza od powietrza, co zapewnia wprost niesamowity trening dla całego ciała.

Pływanie poleca się na wiele różnych dolegliwości i problemów zdrowotnych. Wiele źródeł wskazuje je jako bardzo bezpieczne i skuteczne, również w zakresie walki z cellulitem. Sprawdźmy zatem dlaczego warto regularnie korzystać z basenu.

Pływanie – Najważniejsze korzyści dla zdrowia i urody

Korzyści płynące z pływania są liczne. Oto kilka z nich, o których każdy powinien wiedzieć:

1. Poprawia koordynację

Pływanie poprawia ogólną elastyczność, zakres ruchu i siłę funkcjonalną w wodzie. Prowadzi to do poprawy wytrzymałości i mobilnej stabilności ciała we wszystkich stawach, a także prowadzi do silniejszych mięśni i zwiększonych umiejętności motorycznych.

2. Jest przyjazne praktycznie dla wszystkich

Aktywności w wodzie są przede wszystkim bardzo przyjazne dla stawów. Jeśli wracasz do zdrowia po kontuzji i chcesz odbudować siłę, koniecznie rozważ rozpoczęcie rutynowego pływania, aby znacznie zyskać na formie. Jeśli rower lub bieganie jest twoją pasją, pływanie stanowić może świetny sposób na trening w dni regeneracji, pozwalając kolanom odpocząć od silnych obciążeń.

3. Dobrze spala kalorie

Pływanie to bez wątpienia bardzo skuteczny sposób na spalanie kalorii. Każdy styl angażuje nieco inne grupy mięśni, więc będziesz spalać więcej lub mniej, w zależności od tego, w jaki sposób i jak intensywnie będziesz pływać. Królem spalania kalorii jest bez wątpienia styl motylkowy. Bez wątpienia tego rodzaju aktywność może znacznie przyspieszyć proces odchudzania i uskutecznić walkę ze znienawidzoną skórką pomarańczową na pośladkach i udach. Zaliczyć je można zatem do najlepszych sposobów na cellulit.

4. Skutecznie usprawnia oddychanie

Oprócz poprawy zdrowia serca i wytrzymałości, pływanie poprawia również skuteczność oddychania. Staje się to bardzo korzystne podczas wykonywania innych czynności, ponieważ nie będzie się tak tracić tchu np. przy wchodzeniu po schodach.

5. Jest optymalne do różnicowania treningu

Trening pływania poprawi ogólną wydajność na siłowni (i vice versa!) Kiedy trenujesz do maratonu lub innej konkurencji, aktywność w wodzie może dać ci dodatkową przewagę nad konkurentami i poprawić ogólną sprawność.

6. Sprawia, że ​​stajesz się mądrzejszy

Twój mózg uwielbia pływać. Dodatkowa krew i tlen pomagają stać się bardziej czujnym, obudzonym i skupionym. Ta aktywność uwalnia także endorfiny, czyli hormony „dobrego samopoczucia” w naszym organizmie. Mózg dosłownie świeci w większej ilości obszarów, nawet po 20 minutach marszu. To samo dzieje się podczas pływania!

Aktywność fizyczna w wodzie wymaga od twojego umysłu, aby neuronalne dostosowanie mięśni do permanentnej nierównowagi pozwoliło utrzymywać mimo ciągłego ruchu wody. wodę. W rezultacie poprawia ona równowagę dynamiczną i koordynację, odruchy, gęstość kości i wytrzymałość mięśni.

7. Zapewnia wydłużanie mięśni

Jeśli martwisz się o nadmierną masę ciała, rozważ pływanie. Pływanie łączy trening wytrzymałościowy z cardio, czyli  zapewnia budowanie beztłuszczowej masy mięśniowej i pobudzenie metabolizmu. Wprowadza także twoje ciało w szereg ruchów, pomagając mięśniom pozostać długimi i elastycznymi.

8. Poprawia twoją zdolność do zachowania spokoju

Pływanie ma właściwości medytacyjne. Zwiększa ilość endorfin, które z kolei polepszają ogólne samopoczucie. Dodatkowo rytmiczne uderzenia i dźwięk wody sprawiają, że pływanie jest znacznie bardziej relaksujące. Wykazano, że wywołuje takie same reakcje relaksacyjne jak joga, czy Tai Chi, a rozciąganie i kurczenie się mięśni może zwiększyć to doświadczenie.

Czy zatem warto postawić na pływanie?

Aktywność fizyczna w wodzie nie tylko pomaga w ogólnej sprawności fizycznej, ale obejmuje wiele innych korzyści, takich jak zapewnienia zdrowia mięśni, kontrola oddechu i walory medytacyjne. Stanowi ona trening całego ciała, który ma niewielki wpływ na stawy, a także doskonale rozciąga. Bez wątpienia zatem warto postawić na pływanie, najlepiej 3 razy w tygodniu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.