Tai Chi
Two women doing tai chi

Tai Chi to nie tylko tradycyjny, chiński sposób na gimnastykę, ale także pewna filozofia życia. Pozwala ona znacznie dłużej utrzymać zdrowie ciała, ale także witalność umysłową. Poznajmy najważniejsze założenia tej filozofii, dającej prawdziwy drogowskaz do zdrowego i szczęśliwego życia.

Wiele osób poddaje się różnym ćwiczeniom, uprawia różnorodne sporty, jeśli tylko pozwala im na to zdrowie. Powodów sportowej postawy jest wiele – od chęci wyrzeźbienia mięśni swojego ciała, po pragnienie zapewnienia sobie dobrej kondycji. Wraz z wiekiem rośnie marzenie posiadania wiotkiego i młodego ciała. Dopiero wtedy poznaje się prawdziwe znaczenie powiedzenia, że w zdrowym ciele zdrowy duch. Nie wszyscy ludzie mogą jednak  uprawiać jogging, chodzić na siłownię, czy wykonywać skomplikowane ćwiczenia gimnastyczne. W takich przypadkach sprawdzić się może właśnie Tai Chi.

Najczęstsze powody braku zachowania podstawowej aktywności fizycznej

Powodów braku właściwej aktywności fizycznej jest tysiące, ale warto wymienić co najmniej kilka z nich.

  • Wiele osób w różnym przedziale wiekowych zmaga się z chorobami lub niepełnosprawnością, która powoduje ich wykluczenie z wielu aktywności.
  • Bardzo często zaawansowanie w latach uniemożliwa przeprowadzanie forsującej gimnastyki.
  • Istnieją jeszcze przejściowe sytuacje, gdy człowiek nie chce się zbytnio nadwyrężać, bo np. ma gorszy dzień, kiedy trudno jest mu wstać z łóżka, a co dopiero ćwiczyć.
  • Istotną przeciwnością jest także brak odpowiednich wzorców i nawyków.

Bardzo często w takich przypadkach najlepszym będzie rodzaj chińskiej gimnastyki Tai Chi. Warto ją stosować codziennie dla utrzymania dobrej kondycji, czerpania radości z życia, a przede wszystkim zdrowia.

Tai Chi odpowiedzią na potrzeby zwykłych ludzi

Kolebką gimnastyki Tai Chi są Chiny, a polega ona na systemie harmonijnych i powolnych ćwiczeń, które pozwalają w sposób dokładny i nieforsujący rozciągnąć wszystkie partie mięśni.

  • Trening Tai Chi nie tylko relaksuje, ale pobudza do pracy ciało i umysł.
  • Płynność ruchów sprawia człowiekowi przyjemność, a jednocześnie angażuje mięśnie do pracy, wyrabiając i podtrzymując sprawność ruchową całego ciała.
  • Poprzez taki trening można nie tylko wyćwiczyć swoje ciało i nadać mięśniom elastyczności, ale także zrelaksować się, wyciszyć i uspokoić swoje nerwy. W ten sposób można doskonale neutralizować wszelkie napięcie.
  • Ćwiczenia tego rodzaju doskonale stabilizują przepływ krwi w organizmie człowieka, wpływając na obniżenie ciśnienia krwi.
  • Wszelka aktywność fizyczna pozwala lepiej kontrolować wagę ciała, co jest dla niektórych szczególnie bardzo ważne.

Praktykować tego rodzaju aktywność fizyczną może w zasadzie każdy człowiek. Wystarczy tylko chęć oraz mobilizacja do zachowania systematyczności. Nie ma znaczenia wiek ćwiczącego, waga jego ciała, czy nawet predyspozycje zdrowotne. Można wybrać ćwiczenia, a poprzez to ruchy dostosowane do swojej aktualnej sytuacji życiowej i stanu zdrowia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here